Prijs blijft een belangrijk aspect voor consumenten bij het kopen van voeding. Zowel nationaal als internationaal staan daarom de consumentenprijzen onder druk. Deze prijsverlagingen worden vaak afgewenteld op de leveranciers.

Bij de meeste bedrijven uit de voedingsindustrie is er echter wel degelijk ruimte voor productiviteitsverbetering die een gezonde marge kan waarborgen. Met name het aanpakken van de ‘kleine’ verliezen op de werkvloer kan op jaarbasis grote besparingen opleveren. Het verbeteren van de betrouwbaarheid van verpakkingsprocessen kan verder bijdragen aan een hogere output.

Daarnaast kan middels flexibiliteitsprogramma’s de effectiviteit verder worden vergroot. Dergelijke maatregelen gecombineerd met een geoptimaliseerde planning versterken het klant- en ordergericht werken waardoor voorraden gereduceerd kunnen worden.

Interessante onderwerpen zijn:
Lean Manufacturing
OEE
Kennismanagement (iSEEiKNOW)

Print deze pagina
Terug


Actie

Begin op een eenvoudige wijze met productiviteitsmeting. Het gebruik van OEE als maatstaf levert een goede basis op voor een hogere output en kostenbesparingen.

Dit najaar loopt er een aktie op het gebied van Lean Manufacturing. Klik hier voor meer informatie.


Telefoon:  0570 - 60 58 90
E-mail: info@produlog.nl
Sitemap